26 Oktober 2021
The ‘war for talent’ is real. Jobs zijn er genoeg, kandidaten daarentegen. Dat ene toptalent weet je tegenwoordig niet meer te overtuigen met mooie cijfers op een loonfiche, een gsm of zelfs een auto. Er is wel meer voor nodig om een kandidaat aan jouw bedrijf te binden.
Doorgaans baseert een kandidaat het al dan niet aanvaarden van een nieuwe job op het voorgestelde loon, de werksfeer, werkzekerheid en work-life balance. Nu dezelfde kandidaat vaak de keuze krijgt uit verschillende jobaanbiedingen, moet je als werkgever alsmaar straffer uit de hoek komen.
Meer en meer zijn de heersende bedrijfscultuur en de waarden van een bepaalde firma doorslaggevend. Opvallend is dat zelfs de koffie die je in een bedrijf kunt drinken een enorme rol speelt. Een aangename sfeer onder collega’s is één ding, een gezellige babbel in de pauze mét heerlijke koffie lijkt nog belangrijker. Die espressomachine, of nog beter: die koffiemachine met een ruime keuze aan koffie, is tegenwoordig een must voor sollicitanten.
Als bedrijf weet je maar beter waarvoor je staat, welke waarden je wilt uitdragen naar je doelpubliek én naar je eigen mensen. Maar je zorgt er ook beter voor dat je lekkere koffie serveert, al van bij de eerste kennismaking. Dus, werkgever, je weet wat je te doen staat!
Op zoek naar de juiste koffie waarmee je toekomstige werknemers vast en zeker over de streep trekt?